Tarcze ceramiczne

Car-Performance to przede wszystkim tarcze ceramiczne

Nasze ponad 20 letnie doświadczenie, opatentowane, innowacyjne rozwiązania zapewniają najwyższą jakość i wydajność. Car-Performance jest jedynym i wyłącznym partnerem firmy FOXX Automotive na rynek Europy na Wschód od Niemiec. FOXX Automotive jest firmą dostarczającą kevlarowe sprzęgła do świata Formuły F1 oraz firmą produkującą carbonowe elementy dla Ducatti oraz wszystkich elementów z włókna węglowego dla nowej Hondy Civic Type-R Usługa profesjonalnej regeneracji tarcz ceramicznych jest przez nas opatentowana i jesteśmy jedyną firmą na świecie świadczącą takie usługi. Proces regeneracji jest bardzo opłacalny i daje szereg korzyści. Przede wszystkim unikamy zakupu tarcz nowych, niezwykle kosztownych u producentów takich jak Audi, BMW, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Mercedes AMG, Aston Martin, Porsche czy Nissan GT-R. Tarcza po procesie regeneracji jest również dużo trwalsza, jej żywotność znaczącą się wydłuża względem tarczy fabrycznej ponieważ nakładana przez nas nowa warstwa ma większą gęstość, a co za tym idzie jest bardziej odporna na ścieranie przez co pozwoli na dłuższe użytkowanie.

Idea, która doprowadziła nas do opatentowania procesu regeneracji jest genialna w swej prostocie. Powierzchnia cierna ceramicznych tarcz hamulcowych to 1 do 1.5mm grubości. Jest to wartość naście razy mniejsza niż w tarczach stalowych. Warto o tym pamiętać ponieważ zużycia tarcz ceramicznych nie szacuje się nigdy na podstawie grubości! Rdzeń tarczy, który stanowi tutaj ponad 90% całkowitej grubości jest nienaruszony i można go z powodzeniem dalej używać. Stąd niezbędna jest dokładna kontrola zużytych rdzeni czy nie posiadają pęknięć lub znacznych ubytków. W tym celu są one poddawane wnikliwemu procesowi weryfikacji, w tym prześwietleniu rentgenowskiemu.W większości przypadków zużyte tarcze ceramiczne mają tylko powierzchowne starcie powierzchni ceramicznej i są doskonałym materiałem do regeneracji. W procesie oczyszczania zostaje zdjęta reszta z powierzchni ciernej tarczy, rdzeń zostaje wzmacniany przez infiltrację specjalnym materiałem polimerowym. Warstwa po warstwie zostają odbudowane w kilku etapach. Po bardzo złożonym i długim procesie odbudowy tarcza ma nową warstwę cierną o większej gęstości względem tarczy produkowanej przez SGL czy Brembo.

Usługa regeneracji nadaje odnowionym tarczom ceramicznym najlepsze właściwości dzięki czemu nie ustępują parametrami tarczom kupionym w ASO!

Proces ten jest zasadniczo identyczny z tym w jakim tarcze są produkowane!

Wysoka twardość nowej powierzchni sprawia, że odnowione tarcze są często lepsze – bardziej żywotne – od tarcz nowych. Innymi słowy tarcze, które zostały poddane procesowi profesjonalnej regeneracji w żaden sposób nie są gorsze od tarcz nowych, wręcz przeciwnie, często są lepsze. Koszt regeneracji na poziomie ok 1200 euro obecnie nie przewyższa żadnej, nowej tarczy ceramicznej w ASO – niezależnie od marki i modelu. W przypadku modeli Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Porsche są kilkukrotnie tańsze. Nasze doświadczenie na torach oraz drogach publicznych pokazuje wręcz kolosalne różnice w długości czasu eksploatacji tarczy nowej, a regenerowanej. Układy hamulcowe wyposażone w ceramiczne tarcze charakteryzują się niskim stopniem „fadingu” oraz wysoką skutecznością hamowania oraz znacznie wyższą odpornością na wysokie temperatury rzędu 1300 stopni Celsjusza z racji na specjalną mieszaninę krzemu, węglika krzemu i włókien węglowych. Przekłada się to bezpośrednio na skuteczność wielokrotnego gwałtownego hamowania (pedał hamulca “nie puchnie“) oraz bezpieczeństwo.

Dylematy użytkowników zużytych lub uszkodzonych tarcz ceramicznych myślących o zmianie na tarcze stalowe

Tarcze ceramiczne w wielu modelach są w zupełnie innych rozmiarach od tarcz ceramicznych zatem technicznie nie będzie takiej możliwości. Zaciski hamulcowe przeznaczone do tarcz ceramicznych również są inne, tak samo jak klocki hamulcowe! Najważniejszą jednak kwestią jest waga – zarówno dla całości wagi pojazdu jak i co znacznie ważniejsze, dla niewielkiej masy nieresorowanej pojazdu. Masa nieresorowana jest bardzo niewielką częścią łącznej masy pojazdu więc jej zwiększenie o znaczny procent (tarcze stalowe są kilka razy cięższe) będzie miało wielki wpływ na zachowanie pojazdu, sposób jego prowadzenia oraz hamowania!

Warto również spojrzeć na eksploatację – tarcze ceramiczne w cywilnym użytkowaniu wystarczają na setki tysięcy kilometrów. Specjalna mieszanina krzemu, węglika krzemu i włókien węglowych pozwala stworzyć powierzchnię odporną na temperatury 1300 stopni Celsjusza. Hamulce ceramiczne wywodzą się z wyścigów foruły 1 jednak z biegiem lat producenci docenili ich niezwykłe zalety i zaczęli je stosować w modelach seryjnych swoich marek. W dzisiejszych czasach topowe samochody sportowe są coraz częściej bywalcami naszych dróg. Modele takie jak Lamborghini Huracan czy Aventador oraz Ferrari F458 Itali, F488 GTB czy Ferrari F12 i FF są dostępne finansowo dla coraz szerszego grona odbiorców jednak ceny tarcz ceramicznych nadal potrafią kosztować znaczną część wartości samochodu. Usługa regeneracji pozwala cieszyć się perfekcyjnym hamowaniem oraz najwyższą jakością za znacznie niższą cenę.

Proces technologiczny trwa do 30 dni roboczych. Proces produkcji tarczy stalowej to kilka godzin. Zapotrzebowanie na tarcze ceramiczne stale rośnie.

Czy zasada nakładania powierzchni tarci jest identyczna jak przy produkcji?

Uwaga!

Podawana przez producenta minimalna grubość odnosi się do nowej tarczy aby można było określić granicę zużycia. W praktyce jednak często nawet przed tą wartością tarcza jest zużyta i nie nadje się do użytku. Tarcze po procesie regeneracji są nieco cieńsze niż oryginalne tarcze ponieważ w wyniku usuwania resztek oryginalnej powierzchni ceramicznej trzeba dotrzeć do powierzchni, na której nie ma ani kawałka ceramiki. Wierzchnia warstwa, powierzchnia cierna posiada fabryczną grubość jest jednak znacznie większej gęstości poprzez powtarzanie procesu. W wyniku tego powierzchnia po regeneracji jest znacznie trwalsza względem powierzchni tarczy nowej.

X